wat voor boot voor 5 pk motor?

heb hier en daar wat leuke rubber bootjes gezien met een stuurconsole, nou is de vraag zou je daar een 5 pk motor achter kunnen hangen maar dat het wel een beetje vooruit komt (heb geen vaarbewijs dus hard mag ik tog niet) achter een consoleboot liep het ongeveer 17km op het water of heeft iemand een idee voor een leuk bootje met als het kan een stuurconsole waar je 5 pk achter kunt hangen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
3.3K

Antwoorden (2)

Wat je zegt een rubber boot , een aluminium vis boot , een kleine polyester boot zo tot 5 meter . Met rubber boot van zo 3 meter gaat de boot zelfs in planeren . Dus niet te snel dan kan je een bekeuring krijgen . Want in Ned gaat het niet naar vermogen (pk's ) maar naar snelheid . In bijv Frankrijk is 6pk de grens voor het vaar bewijs en ja daar varen best grote boten (vaak te huur zonder vaar bewijs ) van zo 5 A 7 meter met een 6pk . Ps de water politie gaat in Ned niet op jacht naar 5 pk Moter bootjes als je het zelf maar netjes vaart . Veel vaar plezier .!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ps let op niet iedere 5 pk kan (makkelijk ) aan gesloten worden op een stuurtje . Daar bij let op de lengte Vd staart Vd motor , dus achter een hoge spiegel moet je een zgn lang staart motor hebben .
Voor een 5 pk zou ik ook kijken naar een rubberboot, aluminium boot danwel een klein bootje van polyester.
Gewoon marktplaats een beetje afstruinen staat genoeg op. Zoals in de link deze aluminium boten kunnen ook met een stuur console.