hoeveel pk motor achter flits (4.30 M, 56 kg)?

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een klein zeilbootje, een flits. het is een wedstrijdversie maar wij gaan deze boot gebruiken als motorbootje. de boot weegt 56 kilo en is 4.30 lang. nu is mijn vraag, hoe veel pk's kan de motor hebben, als ik niet harder dan 20 km/u mag varen? dit omdat ik geen vaarbewijs heb. ik ben 18 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
1.1K

Antwoorden (2)

ik zou er niet meer achter hangen dan een 2 PK, want 20 km is niet hard, anders zou weer aan een vaarbewijs moeten.
je kan ook nog aan een elektromotor kunnen denken, dan heb je er wel een accu in staan wat ook weer ruimte inneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een 4PK 4takt motortje kom je heel leuk uit de voeten.
denk aan Mercury / Yamaha
zijn toch de betere merken
en nieuw zijn ze niet echt zo gek duur.