Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat na het starten van mijn buitenboordmotor hij daarna niet meer wil starten ?

Als ik een rondje vaar en de motor uit doe en hem 5 minuten later weer wil gebruiken start die niet meer hoe komt dit ?

Toegevoegd na 1 uur:
dik 20 minuten later wil die wel weer starten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

dan gebruikt hij waarschijnlijk veel te veel benzine, en is de motor als het ware verzopen als je hem weer opnieuw wil starten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat kan je daar aan doen dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet hij opnieuw afgesteld worden, weet niet of dat ook met contactpuntjes werkt, maar dat kun je altijd bij de dealer navragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan aan verschillende dingen liggen. Heb je de tank ontluchting wel open staan? Indien dat het geval is dan ligt het waarschijnlijk aan de afstelling. Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet zelf gaan rommelen maar hem even bij een vakman brengen. Alleen afrafelen met een beurtje is niet zo duur en zorgt voor een goed startende en lopende motor. Eventueel wil ik je wel helpen hiermee

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding