hoeveel passagiers mag je met je klein vaarbewijs 1 en 2 aan boord hebben?

al dan niet beroepsmatig

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Boten
11.5K

Antwoorden (2)

Er is geen maximum aantal passagiers, wel zijn er deze regels.

Het Klein Vaarbewijs is verplicht voor de volgende categorieën:

1. een schip met een lengte van 15 meter of meer dat niet bedrijfsmatig wordt gebruikt;
2. een schip met een lengte tussen de 15 en 20 meter dat bedrijfsmatig wordt gebruikt of voor bedrijfsmatig gebruik bestemd is;
3. een sleep- of duwboot die niet wordt gebruikt om een schip met een lengte van 20 meter of meer te slepen, langszij mee te voeren of te duwen;
4. een motorboot met een lengte van minder dan 15 meter die een snelheid van meer dan 20 kilometer per uur kan bereiken; dit laatste betekent dat je ook een Klein Vaarbewijs nodig hebt voor een kleine bijboot (met buitenboordmotor) of een jetski.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens het BPR(binnenvaart politie regelement) en ZAR 9zeeaanvaringsrecht) ben je niet beroepsmatig bezig tot12 personen in beide gevallen (binnenvaart en zeevaart) moet je hierboven aan allerlei wetten voldoen, niet alleen jij als schipper, maar ook je schip zal dan moeten voldoen aan eisen. Je schip moet dan voldoen aan de binnenschepenwet of op zee aan SI (scheepvaart inspectie) eisen.