Kun je ergens een blad van plastic kopen???

Kun je ergens een blad kopen van plastic?? Voor een bootje wil ik graag de plastic ramen vervangen door een nieuwe plastic ramen. Dus kun je dan ergens zo'n blad kopen zodat ik daar de vormen uit kan zagen of snijden ofzo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plexiglas kun je bij bouwmarkten kopen,maar het is zelf moeilijk op vorm te zagen want je moet met een decoupeerzaag aan de slag en dan nog lukt het niet mooi.
Het zou mooi zijn als de bouwmarkt het voor je op maat kan zagen.
jc54
12 jaar geleden
Is mooier met de figuurzaag te bewerken. (Fijne vertanding)

Het beste antwoord

Ik zou het bij een e-norm kopen, dus de speciaalzaak. Je kunt het daar op maat laten zagen en je betaalt per vierkante meter. Dat is vaak goedkoper omdat je bij de praxis meestal vrij fikse platen moet kopen en je altijd veel snijverlies hebt. Mooi recht zagen kan eigenlijk alleen op een zaagtafel.

Ik zou aluminium profielen gebruiken. De profielen bevestigen kan heel goed met popnagels. Eerst met scherpe boor gaatjes boren in het glas en alu en dan een popnagel erdoor.

Als je een gebogen vorm wil maken dan zou ik het overlaten aan een specialist. Als het 1 keer mislukt ben je namelijk meteen duurder uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Denk eens aan een doe het zelf zaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien kunnen ze deze kunstof/plastic platen wel op maat zagen.
12 jaar geleden
Ja, bij de site in de bron, het is alleen wel heel moeilijk te bewerken als je er onregelmatige vormen wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja te koop bij Praxis, Karwei en waarschijnlijk ook Gamma.
Waarschijnlijk ook wel bij andere bouwmarkten en anders wellicht een speciaalzaak voor modelbouw. Misschien aan te raden om hier eerst te informeren, want misschien moet het wel een speciaal soort plastic zijn.
12 jaar geleden
Zijn raamstickers evt ook een optie?

zie bijgaande afbeelding. Meerdere afbeeldingen zijn er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.plexiglas-shop.com

http://www.bouwplastics.nl/