Is er misschien een soort boot/water routebeschrijving op het internet te vinden?

Ik wil graag vanaf bijvoorbeeld amsterdam naar rotterdam varen. Maar ik heb geen idee wat voor wateren ik dan in moet. Daarom wil ik graag een routebeschrijving, net als met de auto op google bijvoorbeeld.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
3K

Antwoorden (4)

Is de staandemastroute iets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit m'n hoofd, ligt aan de boot mast diep gang enz maar van af spoor brug bij hout haven inderdaad bij een mast de staande mast route door amsrterdam vaak met tien tallen tegelijk sluisjes door nieuwe meer ringvaart leiden vliet na zo 2uur in de nacht gaat die spoor brug open staat in het binnen vaart regel boek je moet iedere boot aanboort hebben ,maar bereid je btr voor koop een water kaart of neem er een op je iPhone of bel de ANWB afdeling watersport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site geeft veel info.
http://www.staandemast.nl/

En koop de almanak van de ANWB.

Toevallig ga ik donderdag vanuit de Biesbosch naar Uitgeest via Zaandam.

Ik heb een laptopje met alle info erop. naast de kaart van deze route staat er ook veel info over belangrijke kruisingen en zo op.

Ik heb ook de anwb waterkaarten welke met wat zoeken ook te vinden zijn........ ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn waterkaarten beschikbaar in de handel, ANWB, internet of botenzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat dit commercieel is en vaak up-to-date moet zijn, vind je ze moeilijker op internet.