vaarbewijs nodig?

heb je een vaarbewijs nodig voor een boot van 10 meter die
niet sneller dan 19km per uur kan varen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
paulus811
13 jaar geleden
ik vraag me af hoe je weet dat 19km/u de topsnelheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paulus: recht stuk niet-stromend water, vol gas varen, bijhouden hoeveel kilometer je gaat in hoeveel tijd. Zo moeilijk is het niet.

Het beste antwoord

Zoals gezegd, verplicht is het niet voor deze boot... Dat neemt natuurlijk niet weg dat het wel verstandig kan zijn om in elk geval de cursus te doen, zodat je op de hoogte raakt van de regels op het water. Ervan uitgaande dat je met een dergelijke boot meer wilt doen dan aan een steiger liggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb de cursus al gedaan, 10 jaar geleden of zo maar was benieuwd of de regels inmiddels alweer veranderd waren...
Bedankt voor de informatie.

Andere antwoorden (1)

Het Klein Vaarbewijs is verplicht voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot met een lengte van minder dan 15 meter die vol gas harder kan dan 20 km per uur. Voor jouw boot is het dus niet nodig.