olie gemorst in de kofferbak

hallo beste mensen, 5 liter echte olijfolie in me kofferbak gehad, gelukkig een paar liter in de bak van me reservewiel kunnen vinden maar de rest is natuurlijk gaan kruipen. de bodem van me auto is nat (binnenkant) ik kan niet rijden met het raam open..vooral bij warm weer is de lucht onhoudbaar. ik heb wel eens gehoord van een ozon behandeling voor €300 euro maar wil weten wat een van u adviseert. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.1K

Antwoorden (5)

de matten eruit halen en er kranten in leggen
kranten absorbeert de olie en vocht die nog op de bodem ligt
een ozon behandeling kan je altijd nog doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden een keer verf in de auto... 10 liter ofzo... In de garage hebben ze geholpen de bekleding eruit te halen, ik mocht daar zelfs hun hogedrukreiniger gebruiken om de bekleding schoon te spuiten, en een week ophangen in hun "droogkamer".

Hehehe, als dank heb ik mijn andere auto daar maar laten APK/beurt doen.

Mijn tip: vraag of de garage je kan helpen, als je zelf de bekleding niet los krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gooi op de natte gedeelte kattebakvulling dat absorbeert
de boel .daarna is het stomen en deppen geblazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een olievlek? Gooi zo snel mogelijk een flinke scheut talkpoeder op de vlek. Vrij lang laten intrekken en de vlek verdwijnt volledig! Je hebt wel veel talkpoeder nodig voor zo'n grote vlek. Daarna eventueel nog met een sopje schoonmaken en goed laten drogen met een föhn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijder eerst alle bekleding, deze kan je eenvoudig reinigen met een stoomcleaner anders een hogedrukspuit.
Overal waar olie ligt zowaar je er bij kunt kattenbak korrels erin gooien. Wees niet zuinig want neem aan dat je ervan af wil.
Je kan ook wat zand gebruiken die in de kisten zitten bij een brug, voor de gladheid.
Even een aantal dagen goed hun werk laten doen.
De bekleding goed laten drogen en niet te snel terug plaatsen anders heb je grote kans dat elke dag je ramen van binnen gaan beslaan (Vocht)

Eventueel kan je ook de olie uit je kofferbak verwijderen met een stoomcleaner, wij gebruiken deze ook heel veel in het schadebedrijf.

Succes,

Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perfect antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vragen liggen voor ons gewoon in de hand en zijn de antwoorden eenvoudig, tevens vindt ik het wel leuk mensen op deze manier te kunnen helpen.
Maar ik zit niet veel achter mijn PC, te druk met andere dingen en mijn werk. Greetz !