Kan een KM teller op 0 gezet worden door achteruit te rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze mensen denken van wel :http://www.youtube.com/watch?v=4MxPoxxt7n0&feature=related

Het beste antwoord

Nu heb je zat van die lui die voor een paar centen je km-teller terugzetten. Vroeger met een boormachine, nu met een computer.

Dat nationale autopas paspoort is dus ook een wassen neus. Voorbeeld, je laat een auto keuren met 80.000 km, je rijdt tot aan de volgende apk 20.000, dus 100K, dan zet je hem terug op 85.000km. Keuren en nationale autopas geeft aan dat jouw auto 85K heeft gelopen. Dat doe je elk jaar en na drie jaar zet je hem te koop met 95.000 km terwijl hij in werkelijkheid 140.000km heeft gelopen. Zo duizenden Euro's winst en onder de ton ben je een auto meteen kwijt.

Dus laat een auto altijd keuren voor aanschaf en ga niet af op die door de autobranche als heilig verklaarde autopasonzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met een moderne auto gaat dat niet meer.
Heel vroeger, toen dat ding met een draaiende kabel werkte wel. Was trouwens wel een gedoe om een enkele tienduizenden kilometers achteruit te rijden...
AWM
14 jaar geleden
probeer het uit bij je eigen auto... rijd achteruit en kijk wat er gebeurt met de kilometerteller...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, tegenwoordig kan dat niet meer. De meeste auto's hebben digitale tellers en hier heb je speciale software en stekkers voor nodig om de tellerstand te wijzigen.

Met oude analode tellers kon dit wel. Een paar uur achteruit laten draaien op de boortol en weer een paar duizend kilometer minder op de teller, ha ha. Dat waren nog eens tijden.... (net zoals dat trucje om je stroommeter stil te laten staan LOL)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk niet, nou heb ik bijna geen verstand van hoe auto's in elkaar zitten maar als je achteruit rijd rij je toch ook ook nog steeds kilometers, dat telt hij dan toch ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet meer zo, dat werkt anders.
Maar je krijgt serieus problemen als je die auto probeert te verkopen met een gemanipuleerde teller, dus ook niet proberen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan maar het is heel wat achteruit rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dit kan niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHAHA JAJA ! GEWOON EVEN TERUG IN ZN ACHTERUIT NAAR EL SPANJOLA