Waarom wil mijn auto soms niet starten?

Mijn Citroën Xantia start soms niet als ik de contactsleutel omdraai. De accu is niet leeg, maar er gebeurt helemaal niets, alleen hoor ik een licht klikje ergens in het dashboard. Als ik de sleutel een paar maal heen en weer draai, pakt hij ineens en dan slaat de motor als altijd ogenblikkelijk aan. De startmotor draait ook normaal rond. Naar mijn idee zit de fout dus niet in het contactslot of de startmotor, maar waar dan wel ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo mijn vader zit op dit forum
http://www.xantiaclub.net/ hij heeft zelf namelijk ook een xantia
en zit er regelmatig op door die site heeft hij veel ervan opgepikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dank je wel.

Antwoorden (3)

waarschijnlijk het startrelais
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Frans,

Als het het startrelais (wat wel voor de hand ligt) niet mocht zijn, zou ik het in je startonderbreker zoeken.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Zonder twijfel je relais.
Het is en blijft een Citroen he ;-)