Zijn files een reden om een andere baan te zoeken?

Hoeveel files moet er staan voordat men een andere baan gaat zoeken in de buurt van thuis?

De prognose is dat de files steeds groter worden. Wanneer is de grens voor individu bereikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een hele GV! Als iedereen nu eens in de buurt ging wonen waar hij werkt, of gaat werken waar hij woont, dan hebben we het file probleem al voor het grootste gedeelte opgelost!
Dus als je wat verder van je werkt woonten je vont je werk leuk, dan gewoon verhuizen, anders andere baan in de buurt zoeken.
Heb ik ook gedaan en ga nu iedere morgen fluitend op de fiets naar m'n werk ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor de type fouten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geregeld file van en naar huis kan leiden tot verhuizing of het zoeken naar een andere baan.
Ik zelf zou al snel genoeg hebben van de files.
Stel er is meer dan 30 minuten file. en dat constant en elke dag.
Dan zou ik al snel verhuizen of een baan zoeken dichterbij huis.
Files kunnen dus een reden zijn om een andere baan te gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een heel moeilijke vraag. Als je een baan ambieert op een bepaald niveau of salaris en die baan is niet direct in je buurt te vinden dan accepteer je die files. Zo heb ik er bewust voor gekozen om met de motor naar het werk te gaan (ook een optie) Met het OV kost het me 1.15 uur, met de motor 40 minuten (beiden enkele reis). Auto is geen optie door files en parkeergeld. Andere baan heel mooi maar die vind ik (nog) niet dichter in de buurt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een huis in de buurt van je werk zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua woonoppervlakte ga ik er dan enorm op achteruit
of misschien kan je overwegen een woning dichter bij je werk te zoeken
dit omdat er op moment t aanbod aan werk ook niet groot is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens heeft het eeuwige leven niet.Stel dat je per week 10 uur in de file staat. is dat na 48 weken( de vakantie is dan al afgetrokken) ben je 480 uur per jaar aan wachten kwijt blijk je per jaar 3 maanden aan werk weken aan tijd te hebben wegegooid.Die tijd krijg je nooit meer terug.3 maanden ergenis per jaar aan tijd zomaar vermorst waar je niks voor terug krijgt.Ik zal het nooit zover laten komen dan maar minder geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen steeds meer mensen proberen thuis te werken, met mobiele phones en tele-vergaderingen gaat dit ook makkelijker dan vroeger. Maar bij een andere baan krijg je geen 'gegarandeerd geen file garantie', dus vrees ik dat je wel heel veel file moet krijgen om van baan te gaan switchen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nagenoeg mijn gehele leven gewoond waar ik werkte. Van files wordt ik gek en in de winter is het veel te gevaarlijk. Ik vond werken om de hoek altijd ideaal. Veel meer vrije tijd, even tussen de middag naar huis

Toegevoegd na 38 seconden:
Je kunt natuurlijk ook je baan houden en verhuizen!