Kan/moet ik mijn Fulli tolbadge pauzeren en hoe gaat dat?

Ik heb een elektronische tolbadge van Fulli. Daarmee gaan de tolpoorten op de Franse, Spaanse, Portugese en Italiaanse wegen vanzelf open, en wordt de rekening achteraf via automatische incasso betaald. Heel handig.

Nu ik voorlopig niet naar één van deze landen ga, moet ik mijn tolbadge dan deactiveren of pauzeren? Ik heb ooit eens gehoord dat ik dat zou moeten doen om te voorkomen dat ik "abonnementsgeld" betaal, maar ik kan (ook na inloggen bij Fulli) nergens vinden hoe dat zou moeten.

Dus is pauzeren of tijdelijk deactiveren nog mogelijk en nog van belang? Zo ja, hoe doe ik dat?

Cryofiel
6 maanden geleden
in: Auto's
1.2K
Cryofiel
6 maanden geleden
Inderdaad.

Maar over het 'pauzeren' waar ik ooit over heb gehoord, lees ik niets. Misschien dat dat vroeger kon, maar nu niet meer.

Overigens vind ik de verwoording van die € 10 niet helemaal helder. Als ik nu die tolbadge nooit meer gebruik - betekent dat dan, dat ik 24 maanden na het laatste gebruik € 10 betaal, en 24 maanden later weer € 10 betaal, en 24 maanden later weer, enzovoort?
SimonV
6 maanden geleden
Dat zou wel prettig zijn voor het bedrijf. Je kunt de tolbadge dan beter inleveren:
https://nl.pepper.com/kortingscode/gratis-tolbadge-frankrijk-spanje-portugal-en-italie-mango-mobilites-aprr-240647 Je hebt een overeenkomst met Fulli (voorheen Mango Mobilités). Het contract met hen kan altijd worden opgezegd. Stuur de tolbadge samen dit formulier aangetekend op naar Frankrijk. Let op: vul het formulier volledig in en verzend het aangetekend. De Franse post raakt nog wel eens wat kwijt en indien de tolbadge niet aankomt volgt een boete van € 30.
https://autotolbadge.nl/frankrijk/faq/
Cryofiel
6 maanden geleden
Als het inderdaad zo is dat ik bij continu niet-gebruik eens per 24 maanden € 10 betaal, is dat te overzien.

Ik kan uit de beschrijving echter niet opmaken of ik dan inderdaad eens per 24 maanden € 10 kwijt ben.

Antwoorden (1)

Zijn er kosten als ik de badge niet gebruik?

Ja, als de badge niet wordt gebruikt gedurende 24 maanden na de contractdatum of na het laatste gebruik wordt €10 in rekening gebracht. Elk jaar gaan deze 24 maanden opnieuw in. In die 24 maanden moet je de tolbadge minimaal één gebruiken. Je betaalt dan niets. Doe je dat niet, dan geldt opnieuw de extra bijdrage van €10.

Voorbeeld:
Je koopt op 14 juni 2023 een tolbadge. Je gaat in juli 2023 op vakantie naar Frankrijk. Op 14 juni 2024 gaat een nieuwe periode van 24 maanden in. In september 2024 ga je nogmaals op vakantie naar Frankrijk.

Er worden in dit geval geen extra kosten in rekening gebracht. De contractdatum is 14 juni. Er wordt iedere 24 maanden na 14 juni (dus in 2023 én 2024) gebruik gemaakt van de tolbadge. Dus geen extra kosten.

Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/veelgestelde-vragen
escape
6 maanden geleden
Cryofiel
6 maanden geleden
Ik weet niet of het uitmaakt - maar ik heb mijn Fulli-tolbadge direct bij Fulli gekocht, niet via de ANWB (direct bij Fulli was goedkoper).