Waar vind ik een dubbele zwengel-dopsleutel?

Ik ben op zoek naar een dubbele zwengel-dopsleutel. Zoiets als op onderstaand plaatje, maar dan met aan beide kanten een dopsleutel.

Aan de ene kant van de zwengel wil ik graag een dopsleutel van 19 mm, aan de andere kant een van 23 mm.

Dit is bedoeld voor de caravan.

(Iets als https://www.technischwerken.nl/wp-content/uploads/Dopsleutel.jpg is niet nuttig. De moeren die ik wil draaien zitten te ver onder de caravan, dus ik heb een langere steel nodig.)

-

Ik zoek iets als op de afbeelding, maar dan met aan de linkerkant een dopsleutel van 19 mm, en aan de rechterkant geen handvat maar in plaats daarvan een dopsleutel van 23 mm.

Picture for question
Cryofiel
8 maanden geleden
in: Auto's
1.2K
SimonV
8 maanden geleden
Dit is waarschijnlijk niet de bedoeling?
https://www.bol.com/nl/nl/p/proplus-opvouwbare-kruissleutel-17-19-21-23-mm-staal-36-x-36-cm/9200000086960798/
Cryofiel
8 maanden geleden
Iets vergelijkbaars had ik al gevonden. Maar het nadeel van een kruis is dat je veel ruimte rondom nodig hebt. Daarom heb ik liever een zwengel.
Thecis
8 maanden geleden
Mag ik vragen waarom dat nodig is? Ik heb zelf een caravan en moet soms er nod wel eens onder kruipen voor die moeren. Maar ik snap niet waarom je een dubbele nodig hebt (en ik wil het graag snappen zodat ik wellicht kan meedenken aan een oplossing, dat is alles).
Cryofiel
8 maanden geleden
We hadden een dubbele... origineel uit 1991, horend bij de caravan uit datzelfde jaar. Maar die is kwijtgeraakt (de dubbele zwengelsleutel dan, de caravan is er nog).

De ene kant is voor de stelpoten, de andere kant voor de wielbouten.
Cryofiel
8 maanden geleden
@KeesWim, dat laatste vermoed ik ook. Maar het is wel hoe de caravan origineel (in 1991 dus) is geleverd.
Thecis
8 maanden geleden
@Cryofiel
Ah, op die manier. Snap ik het weer.
Inekez1
8 maanden geleden
Ik zou liever een gewone zwengel met handvat hebben en dan losse doppen meenemen. Zonodig kun je dat ding dan ook nog voor andere maten doppen gebruiken. En als iets te vast zit voor de zwengel kun je de eerste slag losdraaien met een gewone (stevige) dopsleutel.
Zo'n slinger met handvat aan 1 kant draait trouwens veel fijner dan zonder handvat.

Antwoorden (1)

Cryofiel, wat jij zoekt wordt niet fabrieksmatig gemaakt. Zoiets speciaals zal je zelf moete maken (of laten maken door een handig iemand).
jc54
8 maanden geleden