Hoe krijg ik mijn auto goed schoon in de volgende situatie?

Hoe krijg ik mijn auto goed schoon in de volgende situatie? Voor mijn werk moet ik vaak veel op de weg zijn en op onverharde wegen/buitengebied (landelijke wegen). Het gevolg is dat mijn donkerblauwe auto zo'n beetje om de dag uitziet alsof ik een smerige rally heb gereden en zorg ervoor verwaarloos. Van één keer in de maand naar de autowasstraat ben ik naar om de 2 weken naar de autowasstraat gegaan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn auto toch een beetje netjes uitziet tussen het gewone stadsverkeer?

2 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Ik betwijfel of hier een oplossing voor bestaat. Als auto's 'vanzelf' schoon konden blijven dan paste iedereen die truc wel toe. Het enige advies wat ik je kan geven is: if you can't beat them, join them ! Of -te-wel: koop een auto die er uit hóórt te zien alsof je een rally hebt gereden. B.v. een Land Rover, een Jeep o.i.d.
ronron1212
2 jaar geleden
Waar vind jij dan al die landelijke wegen?

Het beste antwoord

Als jij je auto om de 2 dagen te smerig vindt om mee rond te rijden, dan zul je hem dus om de 2 dagen moeten wassen en niet pas na 2 weken. Even door de simpele wasstraat, of in zo'n wasbox en in 1 minuut met de hogedrukspuit rondom, dan is de dikste modder er wel weer af. Eens per maand kun je dan een wat uitgebreider wasprogramma doen. Als je auto goed in de wax zit, dan hecht het vuil er minder aan en spuit je het er makkelijker vanaf. Doffe lak zonder wax moet je eigenlijk wel altijd wassen, anders zie je na het opdrogen allemaal strepen van de hogedrukreiniger. Dat wassen kan gewoon door na het afspuiten even een microvezeldoekje over de natte auto te halen en daarna nog even afspoelen met schoon water.

Mensen die zelf in het buitengebied wonen en dus dagelijks over die landelijke (en vaak modderige wegen / bermen) rijden, vinden het heel normaal dat ze een keuze moeten maken tussen ofwel een vieze auto, ofwel bijna dagelijks de auto afspuiten. Zelf doe ik dat gemiddeld eens per week. Ik heb wel het voordeel dat dat gewoon thuis op eigen erf kan en er dus niet voor hoef om te rijden. Verder maak ik me niet druk om een vieze auto. Mensen mogen best zien dat mijn auto gebruikt wordt.

Overleg ook eens met je werkgever. Misschien kun je afspreken dat een paar keer per week kort door de wasstraat onder werktijd en op kosten van de baas kan. De auto wordt tenslotte zo smerig als gevolg van je werk.
Inekez1
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met het laten aanbrengen van een keramische coating is even simpel afspuiten voldoende om de auto weer schoon te krijgen. Een keramische laag over de auto maakt deze namelijk veel gladder waardoor vuil nauwelijks hecht. Het aanbrengen van een dergelijke coating is wel prijzig en bijna niet zelf te doen.
paulus811