Hoe zit het met schadevrije jaren voor een tweede auto?

Ik had 2 auto's op mijn naam staan. Ik had voor de eerste auto al 10 schadevrije jaren. Nu was er bij mijn verzekering een regeling waarbij je dezelfde korting krijgt op je 2e auto.

Helaas 2 jaar geleden met de 2e auto schade gereden waardoor ik dus terug zou moeten vallen van 10 jaar naar 5 (gok ik).

Mijn 1e auto heb ik 2 maanden geleden verkocht.
Inmiddels is ook de 2e auto verkocht.
Omdat ik nu een nieuwe auto op het oog heb, ben ik even gaan kijken wat verzekeren kost.
Mijn verzekering geeft een erg hoge premie omdat ik volgens hun zeggen -2 schadevrije jaren heb..
Ze zeggen dat ik met de 2e auto van 0 naar -4 jaar ben gegaan en omdat het inmiddels 2 jaar verder is sta ik op -2 jaar.
Ik vraag me af waar dan al mijn jaren zijn van de 1e auto?

Klopt het wat mijn verzekering zegt?
Of moet ik hier even achteraan gaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (1)

Jij hebt een verzekering voor je auto welke maakt niet uit jij rijdt schade maakt niet uit met welke auto. Dus ja je hebt terg val in schade jaren voor beide auto's.