Kan een SKODA OCTAVIA 1.2 TSI aanhanger trekken?

Beste,
Kan een SKODA OCTAVIA
COMBI 1.2 TSI GREENTECH Automaat en Benzine stationwagen een goed gevulde aanhanger trekken. Gewoon een-asser van 2,5 meter en dan lekker wat vakantiespullen erin, maar niet extreem vol. OF kan moet ik dan een 1,4 motor kopen van dit type? Liever 1,2, want die zijn zuiniger en goedkoper. Ik mag alleen in automaat rijden. Bijv. deze: https://janvanveenautos.nl/occasions-kopen/19033928-koda-octavia-combi-1-2-tsi-greentech-ambition-businessline-automaat-navigatie-half-leder-200x-vw-audi-seat-skoda

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Antwoorden (1)

Ja, als er een trekhaak aan de auto zit kun je er een aanhanger mee trekken. Een Octavia 1.2 TSI mag maximaal 1200 kg trekken, dat is meer dan wat er maximaal in een enkelassig aanhangertje geladen mag worden. In een ongeremde aanhanger mag max 750 kg. Met een flinke bungalowtent, bbq en tuinstoelen blijf je daar nog ruim onder.

Als je je spullen ook in een flinke dakkoffer kunt vervoeren ipv een aanhanger, dan zou ik dat doen. Je hoeft dan niet ergens op een camping met je aanhanger achteruit tussen tenten en caravans door, je hoeft je aanhanger niet te parkeren op een camping, je mag harder rijden op de snelweg en komt vaak ook sneller door tolpoortjes en op veerboten ipv aan te sluiten in de rij met caravans.
Inekez1
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Ik schreef: "In een ongeremde aanhanger mag max 750 kg."
Dat moet zijn: Een ongeremde aanhanger mag inclusief lading max 750 kg wegen, dat is dus het gewicht van de aanhanger + de lading. IN de aanhanger mag dus behoorlijk minder dan die 750 kg, afhankelijk van het gewicht van de aanhanger zelf. Maar ook dat moet goed te doen zijn met een lading vakantiespullen.