Zijn deze krassen weg te poetsen?

Zie de linkjes hieronder voor de 3 foto's, alle autoschade kenners alvast bedankt!!
Ik kon maar 1 afbeelding toevoegen dus vandaar de drie andere foto's als linkjes.
https://gyazo.com/212b06ee6b2b1bfe377560cfd3be0932
https://gyazo.com/ea523e9aa9d34fe8bf02a66df4863968
https://gyazo.com/5497507df929721f277456b13e1aad4e

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
5.1K

Antwoorden (1)

Helemaal weg krijg je de krassen waarschijnlijk niet, maar je kunt ze wel veel minder laten opvallen als je de krassen goed laat poetsen. Wat moet je doen:

- De hele motorkap brandschoon maken
- De motorkap kleien (er is speciale autoklei met glijmiddel te koop) om alle oneffenheden te verwijderen zoals boomhars
- De motorkap weer schoonmaken
- Machinaal polijsten met een medium grof polijstmiddel. Gebruik hiervoor een goede excentrische polijstmachine (bijvoorbeeld van Rupert of DAP)
- veeg de motorkap schoon met een microfiber doek
- weer machinaal polijsten, maar nu met een polijstmiddel fijn. Neem wel een schone polijstpad
- zet de motorkap opnieuw in de was, met de hand of met machine (want die heb je tenslotte toch nodig om te polijsten)

Ik zou dit niet met middeltjes als Commandant te lijf gaan, dat is vaak erg agressief. Als je in de buurt van Capelle ad IJssel woont, wil ik het voor je doen (kost niks), stuur dan maar een pm. Maar nogmaals, onzichtbaar wordt het waarschijnlijk niet.
Sorry, het merk polijstmachine is niet Rupert maar Rupes. Ga niet aan de slag met zo'n Gamma ding met een half schaap erop.
Toegevoegd op 19 maart 2020 14:22: tekst
paulus811