Zit er een maximale hoogte aan een biggen/varkensrug bij een parkeerplaats?

Goedemorgen allen,

Ik heb zojuist mijn autobumper geschaafd over een zogenoemde biggenrug- of ook wel varkensrug. In hoeverre zit er een maximale hoogte aan deze varkensruggen? Mijn auto is niet super laag maar toch is de onderkant van mijn bumper geschaafd door een, in mijn ogen te hoge, biggenrug.

Ik hoor graag van jullie!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
3.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Ben je dus te ver doorgereden. Wat wil je er mee je hebt geen recht op schade vergoeding.
TurfGraver
5 jaar geleden
Nee, er is geen maximaal hoogte voor.
Dit kan enkele meters zijn (al noemt men het dan vaak een muur). :)
ronron1212
5 jaar geleden
@KeesWim om schaden te voorkomen hij heeft schade aan de auto.
Doordat hij te ver is door gereden.
TurfGraver
5 jaar geleden
En u bent en blijft zelf verantwoordelijk als u er tegen aan rijdt.
TurfGraver
5 jaar geleden
Begrijp mij niet verkeerd hoor, voel met hark mee.
Maar die 11 cm wat die dingen (normaal) zijn is niet altijd vrij voor bumpers.
Dit kan of aan bumper liggen (vaak extra profielen o.i.d. onder) of verzakken van de parkeerplek of domweg hoog plaatsen van de varkensrug.
Maar nee er zijn geen regels voor en je bent zelf verantwoordelijk hoe ver en of je er op rijdt.

Antwoorden (1)

Nee, daar zit geen (wettelijke) maximale hoogte aan.
Hoe vervelend dus ook, is de schade door de varkensrug dus een inschattingsfout aan jouw kant. Net zoals een paaltje dat op de stoep staat en je aanrijdt omdat je te ver achteruit rijdt.

De laagste hoogte die geen schade op geen enkele (aangepaste of niet) auto zal veroorzaken door een varkensrug, zal een hoogte zijn die de varkensrug weer onzinnig maakt.
---
Wat je wel even kan doen is een melding maken bij de beheerder. Als ze nooit klachten horen zullen ze niet aanpassen en een verkeerd beeld hebben van schadegevallen.
Toegevoegd op 04 maart 2019 12:28: tekst