Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als ik zomers op me winterbanden naar de APK ga?

Ik moet binnenkort voor de keuring maar maar heb onder me wagen nog winterbanden zitten, heb al een setje nieuwe velgen met zomerbanden maar die moeten eerst nog uitgeleind worden? Heb nu niey zo veel geld over. Kan ik gewoo. naar de keuri g gaan op wintervanden in de zomer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
jc54
6 jaar geleden
Banden worden niet uitgelijnd. Banden worden uitgebalanceerd, en dat gebeurt direct als de band op de velg gemonteerd is. Als de wielen (met nieuwe banden) gemonteerd zijn, dan kan de auto uitgelijnd worden, maar dat gebeurt alleen als er bij de oude banden een verkeerd slijtagebeeld te zien is. Of als de auto verkeerd stuurgedrag vertoont.
TurfGraver
6 jaar geleden
Zolang er maar voldoende profiel op zit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is geen probleem om op winterbanden naar de APK te gaan, immers zijn winterbanden ook goedgekeurd. Je moet er alleen niet mee blijven rijden tot de zomer want door het zachtere compound slijten winterbanden veel sneller bij warm weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Winterbanden dienen wel te voldoen aan de minimale profieldiepte.
Check ook of er geen scheurtjes in de zijwand zitten. Dit betekent meestal afkeuring.
Zelf rij ik gewoon op mijn winterbanden in de zomer. Slijten wel ietsje sneller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding