Hoe duur is het om een auto te laten verlagen?

Het betreft een 2.3L V5 VW Golf uit 2003..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Antwoorden (1)

Dit is afhankelijk van wat je wil doen (alleen veren vervangen of je zet er een hele schroefset onder), verder afhankelijk van het merk en de mogelijkheden die de set heeft (er zijn naamloze verensets en goedkope verlagingssets, tot hele dure verstelbare) en door wie het uitgevoerd wordt (er zijn garages met lage- en hoge tarieven en snelle en trage monteurs). Ook zal je de auto uit moeten laten lijnen.

Qua aanschafprijs, denk aan 130 tot 2300 euro, de eerste een setje naamloze veren van een schimmige verkoper op marktplaats, totaan de laatste voor een verstelbare set van een premium merk als Bilstein of Koni.
Qua tijd denk ik dat je moet rekenen op een uurtje of 4-8 werk inc uitlijnen. 4 uur voor de veren door een echt snelle monteur, hele dag voor een complete schroefset incl. bediening in interieur.
Werkplaatstarieven zullen variëren tussen 45-100 euro, de eerste de beun op de hoek de laatste de porschespecialist.

Let wel, puur indicatief... de strekking is meer je kan het zo gek maken als je wil.
De vraag is echter of zo'n getunede auto op zijn plaats is op de openbare weg...