Hoe toon ik aan dat ik niet de bestuurder was? Ik ben niet staande gehouden?

Ik heb voor moeders 112 gebeld na incident, wachtte bij de auto en agenten zagen mij aan als bestuurder. Ik reed niet, agenten dit nooit gezien, maar op basis van hun aanname denken ze dat ik gereden heb. Niet mijn auto maar van moeders. ik moeten blazen, 5x teveel maar ik was niet de bestuurder.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het verhaal heeft eigenlijk twee kanten. Ik zag iemand met de reactie "wie eist bewijst", maar een verklaring van een agent is op ambtseed opgemaakt en voldoet op zichzelf als voldoende bewijsmateriaal tenzij je tegenbewijs kan leveren. Waarschijnlijk gaat dat heel moeilijk worden om bewijs te leveren, tenzij je ze kan verzoeken de camerabeelden te controleren indien die aanwezig zijn. Aan de andere kant, het gaat hier waarschijnlijk over een zogenaamd "Wet Mulder-feit", zo ik heb gehoord is het zeer nuttig om in bezwaar te gaan tegen een dergelijke boete, gezien het bij deze afdeling van het openbaar ministerie erg druk is en deze zaken meestal worden geseponeerd, omdat er te veel zaken lopen. De kans is zeker aanwezig dat je dan de boete niet hoeft te betalen, maar ik kan natuurlijk geen garanties doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100