Waarom duurt het zo lang voordat ik mijn nieuwe auto krijg?

Mijn nieuwe auto wordt deze week besteld en de verwachte leverdatum is 28 oktober. Dat is behoorlijk lang voor een auto vind ik.

De motor is standaard, de kleur is ook standaard. Het enige wat anders is zijn andere velgen en een upgrade voor het geluidssysteem.

Waarom moet dit zo lang duren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
tinus1969
7 jaar geleden
Wat zei de verkoper toen je dat vroeg?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb dat niet gevraagd, de verwachte leverdatum werd genoteerd op mijn aanvraagformulier
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan zijn, dat de auto pas gemaakt wordt, op het moment dat jouw bestelling binnen is. Als er dan meerdere bestellingen gedaan zijn kan het langer duren voordat je auto klaar is. Als je een auto uit de showroom had gekozen had je hem eerder gehad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De auto wordt ook pas gemaakt als hij wordt besteld, maar dat is nog geen reden dat het zo lang moet duren.
ronron1212
7 jaar geleden
Onderbouwing @Archmagii Fabrikanten produceren op de verwachte verkoop die moet worden opgegeven door de dealers.
tinus1969
7 jaar geleden
@Archmagii, wat houd je tegen om alsnog de dealer te bellen?

Antwoorden (1)

Omdat auto;s niet in Nederland maar in het verre buitenland gemaakt worden, en daarna moeten worden verscheept en ingevoerd ; daar gaat allemaal even tijd overheen. Nieuwe auto's worden zelden zo uit voorraad geleverd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Veel auto's tegenwoordig wel mijn auto binnen drie dagen.
ronron1212
7 jaar geleden
Mercedes, volkswagen, bmw uit duitsland. Peugeot, renault en citroen frankrijk. Fiat enz uit italie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb een Seat besteld, dus die zal ongetwijfeld uit Spanje komen. Maar de opties zijn maar zeer minimaal en de motor is standaard. Het zou ze misschien 2 dagen kosten om het te monteren enzo. Snap niet dat ik dan 2.5 maand moet wachten totdat mijn auto wordt geleverd.
ronron1212
7 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn er veel bestellingen en kan de fabriek de vraag dus niet aan.
TurfGraver
7 jaar geleden
Misschien dat die model niet elke dag wordt gemaakt. Misschien wachten ze tot er meer bestellingen binnen zijn? Misschien... (vraagt het de dealer)