Kan de bodem van een auto tegen een plastic plaat?

Ik reed vandaag op de snelweg en er vloog opeens een dun plastic plaat van 20 cm van een vrachtwagen af. Ik kon niet meer vermijden dat ik deze plaat raakte. De plaat raakte de onderkant van mijn voorbumper en verdween onder de auto. Vervolgens hoorde ik een knarsend geluid en ik keek in mijn achterspiegel en de plaat was versnipperd. Ik heb de auto net aan de kant gezet en de bodem gecontroleerd. Ik kon geen sporen van schade vinden. Zou er toch iets beschadigd kunnen zijn aan mijn auto? Of kan de bodemplaat van mijn auto hiertegen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik stel voor dat je in jouw garage toch even de toestand van de onderkant laat nazien. Er zitten daar toch ook belangrijke delen die fundamenteel zijn voor de veiligheid van de wagen: bijv. remleidingen !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nu je de auto hebt geparkeerd kijk of er vloeistof uit lekt . Let op je remdruk enz . En dan wat vorige opmerking terecht adviseerde bij twijfel raadpleeg je garage . Kijk zelf onder je motor kap let op een lekke radiator ( dan loopt de temp op dan gelijk stoppen )
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Als een volgende keer nog zo iets gebeurd onthoud dan (als dat lukt onder de schrik reactie) het bedrijf die de plaat vervoerde. Het bedrijf is namelijk verantwoordelijk voor het deugdelijk vastzetten van de lading. Als jij schade hebt moeten zij dat betalen. Het had ook anders (erger) kunnen aflopen.

Antwoorden (1)

Het ligt er aan wat voor soort plastic (hardheid) het was, en hoe en waar de plaat jou auto geraakt heeft. Voor een grondige inspectie zet je de auto op een brug. Als de plaat tegen een dik stuk draagbalk o.i.d. is gekomen, dan zal de bodemplaat niet veel geleden hebben.
jc54