als je een auto bij de kofferbak omlaag drukt en je hoort een piepend geluid,wat kan dit dan zijn ?

zelf denk ik aan schokbrekers of vering maar wellicht dat het iets anders is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan niet hier zonder meer worden vast gesteld . Van een rubbertje bij de ophanging tot totale wiel ophanging's problemen . Dat laatste is minder waarschijnlijk en het eerste meer . Bezoek een aantal garages en vraag advies .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou je vraag wat completer kunnen maken door merk en type voertuig aan te geven. Misschien zijn er wel meerderen die van dat type auto dit herkennen.

Antwoorden (1)

Blijft lastig te bepalen via internet maar het kunnen inderdaad de schokbrekers zijn maar wat ook erg voor de hand ligt zijn de stabilisatorrubbers, de draagarmrubbers of de veerschotels. Probeer er eens op te letten of ze ook piepen als je door de regen hebt gereden, stabilisatorrubbers stoppen vaak tijdelijk met piepen als ze nat worden. Het regenwater werkt dan als smeermiddel.
Piepende geluiden bij de wielophanging is (bijna) altijd op te lossen, het is alleen lastig de oorzaak te achterhalen. Een mooie methode is met siliconenspray aan de slag te gaan (niet op de remschijf/blokken spuiten!)
Loop alle rubbers na, spray eerst de stabilisatorrubbers, laat het even inwerken en kijk of het piepen verminderd/verdwenen is. Zo niet, volgende deel van de wielophanging etc etc.
Succes!