Is het moeilijk te horen als de versnellingsbak stuk is?

In het ergste geval hoor je rammelen. Neem aan dat de garage exact kan vertellen of de versnellingsbak stuk is of niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Het beste antwoord

kunnen je schakelstangen zijn die hebben rubbertjes die nog wel is kapot gaan dan krijg je een ijzer op ijzer geluid met schakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf heb ik eens gehad dat ik in lage toeren dus het rijden op de koppeling met gas los gelaten een tikkend geluid hoorde en dat kwam door de rubber van me schakelpook en me gas klep.
Terwijl ik het hoorde onder de auto ten hoogte van me bak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het zal je versnellingsbak niet zijn. Als je versnellingsbak stuk is dan kan je niet meer schakelen je zou misschien 1 versnelling kunnen gebruiken.waarschijnlijk is het je motorblok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van je hobby en beroep af, Een goede (monteur) kan zeker bepalen of je versnhellingsbak stuk is.
Mogelijk dat hij het niet kan horen maar wel voelen door te schkelen en te kijken wat er gebeurd.
Ik heb een motor met een versnellingsbak die stuk is met als gevolg dat als hij vrij staat en ik de motor scheef houd hij in de versnelling schiet. Een auto kan je niet zo makkelijk schuin houden en bovendien ligt de bak van een auto anders dan van een motor. Maar ook voor auto`s zijn wel testjes te doen waar een monteur bij de uitkomst ervan wel een conxlusie kan trekken.
Als je echt een rammelend geludi hoort heb je meer kans dat je blok niet goed is, En zo kan ik nog wel door blijven gokken maar dat hangt erg van het geluid af en ook waar het vandaan komt.
Laten we zeggen wat voor de een moeilijk is is voor een ander een peuleschil. Ieder zijn vak.
Maar zoals gezegt horen is een van de mogelijkheden om defecten op te sporen maar dan moet je wel weten wat je wel en niet moet horen en dat is `m nou net de kneep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij niet meer schakeld is de bak kapot of de kopelingskabel is stuk of teveel speling op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het je versnellingsbak niet hoor. Rammelen doet je bak niet snel, ik denk eerder dat er iets met je koppeling/drukgroep hebt. Je koppelingspedaal gaat dan zwaar en stroef, en dan hoor je gerammel. De garage kan dit voor je uitzoeken, maar als je een handige klusser bent kan je het zelf! Het is wel handig om het met z'n 2en te doen.