maakt het wat uit met auto banden/velgen? ( zie uitleg )

ik heb dus nieuwe wielen op mijn auto nodig alleen weet ik niet zeker welke er wel en niet op passen. omdat ik een beperkt budget heb keek ik even wat rond naar 2e hands wiellen. mijn auto een rover 400 uit 1999 heeft 4 gaten waar die schroeven/bouten of wat het ook is in kan. kan op mijn auto ook wielen met 5 gaten of past elk wiel met 4 gaten gewoon op mijn auto.

ik hoop dat jullie ongeveer hebben begrepen wat ik bedoel.
super bedankt:)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

nee zo werkt het helaas niet !

5 gaats velgen zullen nooit op een 4 gaats auto passen !

jij hebt voor jou rover velgen nodig met steek 4x 100, dat is de afstand van de gaten !
en dat heb jij velgen nodig met een et waade van et 45 dat is de afstand van het hart van de velg tot buiten kant velg !

en de breedte van de velg word in j aangeven en dat is bij jou 5,5 J

dus officeel heb jij velgen nodig die 14inch 4x100 et 45 J5,5

die inch maaten de J maat mag iets groter zijn, maar die ander maten 4x 100 en de et 45 waarde
kan en of mag niet afwijken inverband niet passen of veiligheid inverband met meer onderhoud zoals als versleten wiel lagers !

en in dit geval heb jij daarin mazzel
want dat is de meest voorkomende velg maat die er bestaat in europa

dit staat allemaal op de velg aangegeven

ik heb hier ook een link van marktplaats bij gevoegd waar een set velgen voor jou auto staan

maqar er staat in de aanbieding ook een lijst met voertuigen waar deze velgen oppassen

dus ook welke velgen van welke autpo voertuigen op jou voertuig passen
veel succes