wat kost het plaatsen van n nieuwe dynamo inmijn ford ka van 2004?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.9K

Antwoorden (2)

Als je al een goede andere dynamo hebt liggen: de kosten van het arbeidsloon.

Als je nog een andere op de kop moet tikken, dan zou je vooral kunnen denken aan eentje van de sloop (bepaalde veelgevraagde onderdelen kun je bij een sloperij vaak reeds gedemonteerd meenemen). Zorg wel dat het het goede type is.
Of een gerevideerde ruildynamo laten plaatsen, dan heb je vrijwel de kwaliteit van nieuw, met een bepaalde garantie. De kosten hangen dan mede af van de bruikbaarheid van jouw in te ruilen kapotte dynamo: als ze daar niet veel meer mee kunnen betaal je voor de ruil meer.

Zorg dat je weet wat je geleverd krijgt: ik heb eens een automatische bak laten wisselen voor een ruilexemplaar, denkend dat dat dan een gerevideerde bak was.
Het ruilexemplaar ging echter na een paar jaar ook kapot: het bleek een gedemonteerde van een schade-auto of zo, gewoon in de gebruikte staat waarin die toen was, en niet een die weer op 0 uren was gebracht! Zo had ik het niet begrepen.

Dat is-ie nu alsnog (ik heb zodoende ook een hele tijd met een vervangende wagen van de garage gereden, ze waren daar wel coulant mee).
Bordensteker
9 jaar geleden
Bij een officiele Ford garage kan een dergelijke vervanging (incl. nieuwe dynamo) oplopen tot € 500,=
Bij een universele of allround garage die een ruildynamo voor je regelt, rond de helft van dat bedrag.
Zelf een dynamo van een demontagebedrijf of dynamo revisie specialist en zelf monteren zou je voor nog geen € 150,= klaar kunnen zijn.
Een belletje naar de diverse reparatie / onderdelen montage specialist geeft meer helderheid