Wat is de goedkoopste plek vlakbij station Amersfoort om te parkeren?

Morgen ga ik een dagje naar Amersfoort en we spreken af bij het station. Wat is de goedkoopste plek nabij het station om te parkeren. (Of zijn er eventueel gratis plekjes?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Het beste antwoord

Je kan het beste parkeren in de parkeergarage Oppidium in amersfoort.
Nummer 14 op de lijst in de volgende bron:
http://www.amersfoort.nl/4/parkeren/Auto-parkeren/Auto-parkeren-Parkeergarages.html

Voor alsnog is parkeren daar gratis, je moet wel een kaartje trekken maar je kan met dezelfde kaart gewoon uitrijden zonder betalen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet dat omdat ik in Amersfoort woon en altijd bij de Aldi die daar zit mijn boodschappen doe ;-)
9 jaar geleden
crispy
9 jaar geleden
Vanaf het eemplein is het best nog een stukje lopen naar het station hoor. Maar dichterbij het station is het inderdaad overal betaald parkeren.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Niet de parkeergarage Eemplein! Daar moet je idd betalen. Maar daar tegenover onder restaurant 22 high zit een andere parkeergarage. Die is nu nog gratis. Opiddium heet hij aan de Groningerstraat. Dirk van de Broek, Aldi en Basic Fit zitten daar.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee heeft niet met boodschappen te maken. Ik weet niet waarom hij gratis is. Er zijn betaalautomaten maar die doen het nog niet. Eind 2014 begin 2015 gaan die pas in werking. Waarom dat is weet ik niet.

Andere antwoorden (1)

Als ik op Google Maps kijk zie ik ten zuiden van 't station een wijk met allemaal straatnamen van regenten/prinsessen. Als ik dan met Street View rond ga kijken kom ik uit in de Heinsiuslaan (er zijn vast wel meer andere straten waar het gratis is), waar 2 witte bestelauto's geparkeerd staan, en ik zie nergens een parkeerautomaat in de buurt van die auto's. Wel een gele zone aan de andere kant van de weg. Er zijn in die wijk echter ook straten waar wel parkeerautomaten staan, maar dat is meer in het begin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou daar maar niet parkeren, want dan krijg je een prent. Is alleen voor vergunninghouders van ma t/m za 10:00 tot 20:00