auto gestart met startkabel. welke actie volgt nu?

Zonet mijn auto moeten starten met startkabel en andere auto. Had lampen aan gelaten en een mobiel apparaat in de aansteker (ongeveer een uur..gaat dit zo snel?) Heb na het starten nog een half uur gereden waaronder een stuk autoweg. Met ik verdere actie ondernemen? Kan ik problemen verwachten?

Toegevoegd na 18 uur:
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en reacties. Heb de auto naar de garage gebracht. Accu is goed en moet opgeladen worden. Staat nu bij de garage!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft volgens mij niet te rijden, je kan hem ook gewoon laten draaien op de parkeerplaats. Ga in ieder geval NIET testen of hij nu wel start.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moest naar huis ;) moet hem toch weer een keer starten lijkt me..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar je moet het niet testen. Als je start moet je het doen om te gaan rijden. Niet om te kijken of ie nog start en dan weer uit doen.
Bordensteker
9 jaar geleden
De clou is dat mensen soms zekerheid willen.
Welnu, als je hem na dit akkefietje eerst weer een keer probeert te starten om zeker te weten dat hij het weer doet (en dat doet hij echt wel na een halfuurtje gereden te hebben), dan moet je meteen daarna *weer* een klein halfuurtje bijladen om de startstroom, die je bij die probeerstart verbruikt hebt, weer aan te vullen. Normaal gaat dat wel wat sneller, maar nu, net na een startprobleem vanwege ontladen accu gehad te hebben, kun je dan beter voor wat meer bijlaadtijd zorgen. Dus beter niet nu proberen, maar voor de eerstvolgende rit eventueel aan een alternatief denken voor het geval dat het toch niet lukt (dus om te beginnen wat eerder van huis gaan), en na het dan starten ook meteen de motor een tijdje aan houden (d.w.z. meteen vertrekken).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bordensteker zegt.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je zou (als je zo'n ding hebt) he accu uit de auto kunnen halen en aan een lader hangen. Soms kan een accu snel leeg geraken. Zeker als hij al wat ouder is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik zo'n ding had dan had ik wel geweten dat ie eruit kon om opgeladen te worden ;)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Uiteraard. Misschien ken je iemand die zo'n ding heeft zonder dat je daarvan op de hoogte was :-)
Mijn schoonvader had er een zonder dat ik dat wist. Die dingen zijn nog wel eens in de aanbieding voor €30,- (goedkoper dan een nieuwe accu) de accu kan zeer makkelijk uit de auto gehaald worden. Polen losmaken en 2 schroefjes. 24 uur aan de lader terug zetten in de auto :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Druppellader (voor auto accu).

Antwoorden (1)

Als je nu wel alles uit zet moet het verder geen problemen opleveren. Mocht het echter opnieuw mis gaan, dan wordt het tijd om de accu eens goed te (laten) controleren en eventueel vervangen.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! Kan het echt zo zijn dat Door een uurtje de lampen aan te hebben en een mobiel op te laden je accu al leeg is?
paulus811
9 jaar geleden
Nee, dat is echt veel te snel. En de meeste accu's zijn onderhoudsvrij, dus als ze niet goed meer werken is alleen vervangen nog een optie.
Reddie
9 jaar geleden
Ja, door een uurtje de lampen aan te hebben kan de accu inderdaad leeg zijn.
Reddie
9 jaar geleden
@paulus811 , onderhoudsvrij heeft totaal niets te maken met het ontladen door je lampen te laten branden.
paulus811
9 jaar geleden
Reddie, dat schrijf ik ook niet. Wat ik bedoel is dat als de accu zwakker wordt, je daar zelf niets meer aan kunt repareren. Als jij denkt dat binnen een uur de accu leeg kan zijn doordat de lampen zijn blijven branden, heb je waarschijnlijk net zo'n slechte accu als de vragensteller. Binnen een uur is gewoon veel te snel.