IK heb boete gekregen,van 230 euro,voor rechts inhalen op de snelweg A13,volgens marchaussee,om 05.10uur.Het was voor mij uitvoegen.Dat mag toch?

Er reed een auto op de middelste rijstrook en ik bleef daarachter,in de hoop dat die naar rechts zou gaan,ik er voorbij en dan uit kon voegen,maar deze auto bleef op de middelste rijstrook,dus ben ik bij de uitvoegstrook bij Delft eraf gegaan en ging ik deze auto dus rechts voorbij met 1 rijstook er nog leeg tussen.......Dat is toch geen overtreding?Hoe kan ik hier bezwaar op aantekenen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je vervolgens niet uitvoegt is het rechts inhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus is het inhalen, hoe flauw het ook overkomt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, dat zeg ik ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid....Ik moest ECHT de afslag af,Ben er dus niet rechts omheen gegaan!
Ik moest werkelijk daar zijn,dus vandaar mijn frustratie dat ik wordt beboet voor 230 euro
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, zoals je de vraag stelt lijkt het alsof je eventjes op de uitvoegstrook bent gaan rijden 'zodat je dan kan inhalen'. Op de uitvoegstrook mag je inderdaad gewoon rechts voorbij andere auto's. Bezwaar aantekenen kan tegenwoordig gewoon online. Heel veel succes hiermee!

Antwoorden (2)

Je mag alleen rechts inhalen als het andere voertuig links voorsorteert en dat middels richtingaanwijzers aangeeft, of als er een geblokte wegmarkering aanwezig is (zoals je hebt bij in- en uitvoegstroken).
Het lijkt erop dat je over de uitvoegstrook hebt gereden, en dat zou dus mogen. Maar als het nog steeds de gewone rijbaan was (zelfs als er een lege baan tussen zit) mag dat niet.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid….Ik moest ECHT de afslag af,Ben er dus niet rechts omheen gegaan!
Ik moest werkelijk daar zijn,dus vandaar mijn frustratie dat ik wordt beboet voor 230 euro
Bespaar je de moeite van een bezwaar.

"Vanaf 1 mei 2009 moeten bestuurders die na het verlaten van de doorgaande rijbaan een uitrijstrook oprijden, deze blijven volgen.

Uitrijstroken (ook wel uitvoegstroken genoemd) komen vooral voor op autosnelwegen en autowegen. Met deze nieuwe regel wordt tegengegaan dat bestuurders de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file op de doorgaande rijbaan inhalen en vervolgens weer invoegen. Dergelijk misbruik van de uitrijstrook roept bij veel weggebruikers ergernis en soms zelfs agressie op. De boete voor deze overtreding bedraagt 150 euro."

Dat was dus in 2009, zo te zien zijn de tarieven meer dan geïndexeerd. Nu zal er om 05.10 uur geen file hebben gestaan maar dat wil nog niet zeggen dat het dan wel mag. (Je mag 's nachts ook niet 'door rood rijden' terwijl er in geen velden of wegen een auto te bekennen is op de kruisende weg.)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
JvdP Even voor de duidelijkheid….Ik moest ECHT de afslag af,Ben er dus niet rechts omheen gegaan!
Ik moest werkelijk daar zijn,dus vandaar mijn frustratie dat ik wordt beboet voor 230 euro