Hoe kan ik van een Peugeot 106 bj. 1997 het stuurkap los koppelen, met welke torx maat?

Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje. Gisteren reed ik wat rond, en opeens kwam er lichte witte rook vanuit mijn stuur. Gelukkig ken ik een kennis die verstand had van auto's en vertelde mij dat het waarschijnlijk aan mijn knipperlicht-schakelaar komt, en dat ik deze moest los koppelen. Alleen moet ik het stuurkap los zien te krijgen d.m.v. een torx schroevendraaier. Alleen weet ik niet precies welke torx maat ik moet hebben om deze los te schroeven.

Het gaat om deze stuurkap http://oi57.tinypic.com/2vxjgox.jpg

Aan de onderkand van deze kap zijn de 3 torx schroeven.
Kan iemand mij vertellen welke torx maat deze schroeven hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

De meest gangbare maat voor dit soort schroeven zijn torx 15 en torx 20.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt :-) Ben net een uur geleden naar de Praxis geweest en heb ik perongeluk 3x T20 gekocht en 1x T10 in plaats van T10, T15, T20, T25 beetje stom. Morgen maar weer terug haha. Alleen het probleem is hij staat 25 KM verder op, dus zul je net weer zien als ik daar ben dat ik T15 nodig heb, die pech heb ik altijd. Ik ga het proberen, bedankt voor je antwoord!
Ik zou dit aan een garage overlaten. De rook zou ook van je airbag kunnen komen.