Kan een normale personenauto het aan meerdere dagen te rijden (een week) zonder te stoppen (alleen af en toe stoppen om te tanken natuurlijk)?

Toegevoegd na 23 minuten:
Graag antwoorden van experts (monteurs oid), hier op m'n werk een discussie van technici met een ander vakgebied!

Toegevoegd na 25 minuten:
discussie *tussen* technici

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Ja, dat kan. De motor blijft dan constant op bedrijfstemperatuur. Dat is zelfs beter voor de auto dan rustpauzes.
10 jaar geleden
Dat is mogelijk. Zolang de motor goed gekoeld blijft en er genoeg motorolie in zit dan is het geen probleem. Als je water tepmratuur omhoog gaat is het natuurlijk verstandig te stoppen en zo nodig bij te vullen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik denk antwoorden van experts zoals monteurs o.i.d hetzelfde zullen zijn. De motor wordt bij R&D afdeling echt wel getest op duurzaamheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geen probleem , bij veel koeriersbedrijven worden de chauffeurs gewisseld en blijven de auto's rijden. Ik weet dat ze vroeger bij het Algemeen dagblad s morgens vroeg naar Duitsland reden en als deze auto's terug kwamen meteen daarna naar Parijs. Dit deden ze al met de Citroen CX Break en later met Mitsubishi Pajero's . Auto's sleten nauwelijks omdat ze altijd op temperatuur bleven. Reden rond de 5000 km per week. Om de drie weken kregen ze op zaterdag een beurtje en op zondagnacht weer weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha grappig, leuk dat je dat vertelde!
Geen enkel probleem. Je kan in 1 week wel behoorlijk wat kilometers afleggen dus ook een keer olie en koelvloeistof controleren bij een tankstop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat klopt niet wat je zegt want als je te lang rijd kan je auto oververhit raken en dan heb je een probleem je kan voor die benzine kosten veel beter een vlucht van een vliegtuig regelen
Reddie
10 jaar geleden
@Vikikiviking , oververhit raken? Volgens mij zit er een radiator met koelwater om de warmte af te voeren. Dat begint al na 5 à 10 minuten. Onzin, dus.
Bordensteker
10 jaar geleden
Inderdaad, voor alles wat onderweg warm wordt is er koeling aanwezig, dus te warm worden van de techniek is normaal geen reden om de rit te onderbreken. Als je het koelvloeistofpeil en oliepeil in de gaten houdt is er niets aan de hand, je zult alleen regelmatig moeten stoppen voor tanken en rusten van de chauffeur.