Waarom wordt er zoveel geld geïnvesteerd in elektrische auto's?

Is het niet veel verstandiger om eerst geld te investeren in duurzame energie, de elektriciteit waar de elektrische auto's nu op rijden, wordt nu gewoon opgewekt met fossiele brandstoffen. Kan dat geld niet beter worden uitgegeven aan zonnecollectoren, windturbines, etc...
Als "we" eerst zorgen dat de elektriciteit uit het stopcontact duurzaam is, dan is dat toch een veel grotere verbetering voor het milieu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De enorme hoeveelheid energie, die we dagelijks nodig hebben, is voorlopig nog niet op te vangen met windenergie, of zonne-energie.
Er zal een totaal andere energie moeten komen, om het in de toekomst op te lossen.
Biodiesel is geen optie, dat gaat op grote schaal ten koste van de voedselproductie.
Er rijden nu auto's op perslucht, maar je hebt wel electriciteit nodig voor perslucht.
Het voordeel van elctrische auto's is, dat ze in de steden geen vervuiling veroorzaken.
De energie van de zon is ruim voldoende om aan de behoefte te voldoen, nu nog uitdokteren hoe!
En anders een totaal andere oplossing en liefst wel snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

'We' zijn bezig op alle fronten tegelijk.
Wordt er niet ongelofelijk veel geinvesteerd in windenergie en zonneenergie? Dacht het wel...
itsme
14 jaar geleden
omdat het nu mag. shell, esso en hun vriendjes heben de markt vrijmaakt nu de olielandjes beginnen op te drogen. of anti amerika worden. apart he een paar niet legitieme oorlogen en er valt gelijk niet meer mee te praten.