hoe kun je uit een auto geslingerd worden, terwijl je een gordel draagt ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Antwoorden (2)

Als de impact (botsing) hard genoeg is, kan een gordelslot afbreken of openscheuren.
jc54
10 jaar geleden
Bij een goed functionerend gordelsysteem is dat onmogelijk, de gordels zijn er juist voor gemaakt om de personen in de auto op hun plaats te houden ,mensen dragen de gordel echter niet altijd en vaak zie je vooral kleinere (f)personen die een arm over de gordel doen omdat ze denken dat de gordel hinderlijk over de borst schuurt de werking van de gordel is dan nihil ook hoor je dat zwangere vrouwen de gordel niet omdoen omdat ze bang zijn dat deze het ongeboren kind zou beschadigen bij een kleinere aanrijding ,terwijl de impact van de botsing veel hoger is zonder dan met gordel.