Waar komt het begrip 'Canadees parkeren' vandaan?

Ik ken het begrip 'Canadees parkeren' wel (parkeren met twee wielen op de stoep), maar waarom het deze vorm van parkeren zo? Komt deze vorm van parkeren oorspronkelijk uit Canada? Niet op Google of Wiki te vinden...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
5.9K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik heb nooit van deze term gehoord. Als tot enkele minuten geleden iemand het over "Canadees parkeren" had gehad, zou ik erg dommig hebben gekeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ook Cryofiel :-).

Antwoorden (1)

Canadees parkeren is inderdaad parkeren met twee wielen, aan dezelfde zijde wel te verstaan, op de stoep. Dat schijn te maken te hebben met smalle straten in gedeeltes van Canada. Wanneer er dan hulpdiensten moeten passeren, brandweer of ambulance, is hier voldoende ruimte voor.
Ik weet dit van een kennis die in Canada woont, en heb het gevonden op het www.