Is het gevaarlijk wanneer je de deuren van op afstand opent en je zoon die juist opentrekt op hetzelfde moment?

Mijn zoon loopt altijd vliegensvlug naar de auto en die open ik dan van op afstand met de sleutels. Mijn zoontje trekt altijd meerdere keren aan de deurklink tot die open gaat. Kan dit geen kwaad voor hem, want ik heb het hem al meerdere keren gezegd dat hij moet wachten.

Toegevoegd na 1 dag:
De opvoeding van mijn zoon en andere gedragingen buiten beschouwing gelaten. De vraag luidt alleen of er een elektrische geleiding kan ontstaan wanneer ik net de deuren opendoe op afstand en mijn zoon er op dat eigenste moment aan trekt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Of het kwaad kan voor je zoontje? Tja, als hij er heel hard aan gaat lopen trekken en haast aan gaat 'hangen' en jij doet net op dat moment de deur open terwijl hij dat niet verwacht, kan hij achterover kukelen. Ik weet niet hoe oud hij is, maar je zou ook kunnen overwegen hem de sleutel mee te geven. Zolang je de auto kunt zien, kun je zelf controleren of hij hem weer juist afsluit. Of anders: a) meteen open doen zodra hij de deur uit rent of b) pas open doen als hij netjes naar je zwaait dat hij bij de auto is (of een variant daarop).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je niet weet hoe oud het kind is zou ik zeker niet adviseren het ding maar aan dat kind geven. Voor je het weet ligt het in de put of zit je kind in de auto en doet de deuren op slot... maak dan maar eens duidelijk als het kind heel jong is dat de deuren open moeten.