Is er een routeplanner waarbij je kunt aangeven dat een weg is afgesloten?

Ik moet morgen ergens heen, maar ik weet dat er wegwerkzaamden zijn. Is er een routeplanner, waarbij je zelf kunt aangeven dat er een bepaalde weg is afgesloten?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel geen navigatiesysteem, maar een routeplanner.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
11.8K

Het beste antwoord

Een goede is Google Maps - zie Bron.

Ga naar Google Maps, en type bovenaan het adres in waar je naartoe wilt. Type bijvoorbeeld in

    Dorpsstraat 28, Heerenveen

Nu zie je de kaart, met een rode A op de juiste plek. Klik op die rode A en kies Routebeschrijving. Type nu linksboven het adres in waar je vandaan komt, bijvoorbeeld

    Bilderdijkstraat 4, Steenwijk

Nu berekent Google de route. Die route zie je ook op de kaart.

De route gaat over de A32. Stel dat je weet dat die is afgesloten tussen Steenwijk en Wolvega.

Zet de muis dan op een stuk van de route dat is afgesloten. Er verschijnt dan een wit rondje. Klik nu met de linker muisknop en houd die muisknop ingedrukt. Sleep je rondje van de A32 af, bijvoorbeeld naar de Steenwijkerweg, die ten westen van de A32 loopt. Laat daar je muisknop los.

Google berekent nu een nieuwe route via de plek waar jij het witte rondje hebt neergezet.

Als het niet naar je zin is, kun je het witte rondje op dezelfde manier ergens anders neerzetten. Je kunt ook meerdere witte rondjes maken door op een willekeurige plek in de route te klikken, muisknop ingedrukt te houden, en te slepen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toegevoegd: kaart zoals Google Maps die tekent nadat ik het witte rondje heb verschoven van de A32 naar de Steenwijkerweg.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een goede TOM TOM weet dat toch? teminste, de nieuwste weet dingen als vertraging enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen tomtom, en ik denk niet dat die deze wegafsluitng weet.
Een routeplanner anticipeert niet op de nieuwste ontwikkelingen zoals een wegafsluiting of omlegging. Het pragramma welke je voor het laatst hebt gedownload is actueel op je routeplanner.
Dus naast je routeplanner wil ik je adviseren om een goede radiozender met b.v. BNR te beluisteren voor actuele verkeersinformatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antwoord moet dus volgens mij zijn "Nee" die is er niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je zou dan eerst de route moeten opzoeken via een routeplanner en vervolgens moeten kijken op http://www.vananaarbeter.nl om te kijken of er op die route eventueel wegwerkzaamheden zijn en daarna besluiten of je je route al dan niet wilt aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de normale route, maar daar kan ik dus nu niet langs, ik moet eigenlijk ergens halverwege de wegaflsuiting zijn en weet niet hoe ik er moet komen, de omleidingen verwijzen natuurlijk alleen naar de vervolgroutes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan vul je in de routeplanner toch een via adres in, dat dan ergens in de buurt van waar je je route moet verlaten ivm wegwerkzaamheden, in.
Of je belt je afspraak even en vraagt hem/haar hoe je er het beste moet komen.
of ze het zelf weten weet ik niet maar als je een andere weg inslaat pakt hij toch direct een andere route
en je kunt hem ook programmeren dat je van dat punt naar dat punt wilt via een zelfbepaald tussenpunt