Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een goede (relatief zuinige) auto als opknap project?

Ik wil al tijden een oude auto aanschaffen voor een prikkie om vervolgens zelf op te knappen. Ik heb echter een aantal eisen, maar niet de kennis om op basis daarvan doelgericht naar een auto te kunnen zoeken. En van internet wordt ik ook niet veel wijzer.

Ik zoek dus een oud model, waar alles zelf nog aan te klussen is. Ik wil graag een beetje een sportief uiterlijk, maar wel met een fatsoenlijk verbruik. Persoonlijk ben ik wel fan van de oude amerikaanse muscle-car look, die je bijvoorbeeld een beetje terug vindt in de Opel Manta A.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De oude Mercedessen zijn zuinig en redelijk goedkoop in onderhoud. Al zijn de meeste motorisch gezien in een goede staat. Het opknappen zit hem vaak in optische eisen zoals roest of iets dergelijks. Echt sportief komt de auto niet over.

De Opel Manta A die je noemt is een optie al is deze niet echt zuinig. Onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen en niet duur. Het zelfde geldt voor een Opel Monza.

Persoonlijk denk ik dat een Opel Kadet coupé en een Talbot Matra Murena het dichtst in de buurt komen. De Matra is er in bijvoorbeeld een 1.6 versie en die zal niet zoveel verbruiken. Bovendien een apparte look.

De muscle car look is bij europese zuinige auto's bijna niet te krijgen. De Monza zal het dichtst in de buurt komen bij de muscle car look.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding