Mag je op een rotonde rechts worden ingehaald? zie toelichting

Rotonde met 5 "afslagen"en je moet de laatste hebben,dus op binnenste baan(voorsorteervak)gaan rijden,er komt tijdens het rondrijden een auto de rotonde op die de afslag na jou moet hebben,je hebt je richtingaanwijzer al aan naar rechts maar de andere auto haalt jou gewoon rechts in.Ik weet dat het verstandig is om dan gewoon even rustig aan te doen en te remmen maar dit had als resultaat dat ik bijna een vrachtwagen in mij kofferbak had zitten. En dit past dus niet!!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Het beste antwoord

Dat mag idd, in de situatie die jij beschrijft had het netjes geweest van de andere bestuurder om even van het gas af te gaan maar dan nog mocht tot een aanrijding zijn gekomen zou jij de veroorzaker zijn, Degene die een bijzondere manoeuvre verricht, zoals wisselen van baan mag het overig verkeer niet hinderen. Het is indien het druk is op een rotonde waar je de gelegenheid niet hebt om tijdig de rechter baan te bereiken veiliger om nog een extra rondje te rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vlak vóór en op een rotonde mogen bestuurders rechts inhalen.
AWM
14 jaar geleden
Bij voorsorteren mag men altijd rechts inhalen, dus als je op een rotonde links voorgesorteerd rijd mag men je rechts inhalen ja. Het is wel zo netjes als je naar rechts uit wil voegen dat men je er tussen laat, dat heet elkaar de ruimte geven daar hebben sommige moeite mee.