Hoe weet ik of mijn auto metallic lak heeft?

Hoort dat ergens in mijn auto papieren te staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
16.1K

Het beste antwoord

Ga maar met een spiegeltje bij je auto staan, zie je wat fonkelen in je soiegeltje dan is het metallic, zie je alleen een matte verscijning in je spiegeltje dan is het gewone lak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat herken je zo!
Metaallak bestaat op 3 lagen, gewone lak uit twee.
Het enige verschil tussen de twee (metallic vs. uni), is dat de metallic-lak dus een middelste laagje heeft, dat net die metallic-pareling geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn vorige auto was ook metallic en het viel me op dat het vermeld werd.
het staat in deel 1A van je autopapieren, het zogenaamde: voertuigbewijs , hierop staat de voertuiggegevens.

uit de bron:

Delen kentekenbewijs
Het Nederlandse kentekenbewijs bestaat uit deel I en deel II.

Deel I bestaat uit deel IA en IB, deze vormen samen het volledige deel I:

Deel IA: Voertuigbewijs (oude deel I). Op dit deel staan de voertuiggegevens.
Deel IB: Tenaamstellingsbewijs (oude deel II). Op dit deel staan de tenaamstellingsgegevens.
Deel II: Overschrijvingsbewijs (oude kopie deel lll). Dit bewijs geldt voor de overschrijving in Nederland en wordt ook gebruikt bij inschrijving in een andere lidstaat binnen de Europese Unie (EU). Dit deel kunt u het beste thuis bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Gast111561,

Om dit te zien zet je de auto in de zon,of boots je de zon na met een zaklamp.
Zie je glinsters, dan is het metallic.
En het staat niet in je papieren,daar staat alleen de kleurgroep (zwart/grijs/bruin/etc)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk dan maar in mijn link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Leonard: Bij deze een plus+ prima antwoord. @Jodokus: Kan in jouw link niet specifiek iets vinden over de kleur. Zou dan goud metallic of zilver metallic ook apart worden benoemd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@tegenxinnig: ik had een zilverkleurige metallic auto, wil me niet "met de hielen in het zand" zetten, denk zeker te weten/herinneren dat het wèl vermeld stond 'metallic'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Jodokus,
Ook ik kan in Uw link niets over kleur vinden, en ik weet 100% zeker dat dat er in de autopapieren géén metallic zal staan.Bij een zilver-metallic auto staat in de papieren grijs als kleur. Groeten Leonard
Glinstering inderdaad even spotten met een spiegeltje. Dan weet je zeker dat het om Metallic gaat!