Ik ben nederlander en heb geen adres meer in Nederland. Nu wil ik toch een auto kopen in Nederland , kan dat , zo ja hoe moet ik dat dan doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Antwoorden (1)

Je moet je legitimeren en een uittreksel GBA meenemen.

Dit staat ook nog op de site van de RDW:

"Ook kunt u zich onder meer met de volgende geldige documenten legitimeren:
een Nederlandse identiteitskaart*
een buitenlandse identiteitskaart (uit een EU/EVA-land)*
een diplomatiek paspoort*
een Nederlands reisdocument voor vreemdelingen*
een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen*
een dienstpaspoort*
een buitenlands paspoort*
een actuele bedrijfsvoorraadpas (+ legitimatie)"

Er staat ook het e.e.a. aan info op over een auto uitvoeren:

"U hoeft het kenteken niet op naam te hebben om de uitvoer te regelen. Wel moet u minimaal 18 jaar oud zijn. Het is aan te raden dat de persoon, die in het buitenland het kenteken voor het voertuig wil aanvragen, zelf de uitvoer komt regelen.".

"Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig
Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs.
De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig".

Er staat nog het e.e.a. vermeldt op de site van de RDW

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/uitvoeren/Pages/Eenautouitvoeren.aspx

Ik weet dus niet of je rijbewijs nederlands is. Voor zover ik kan vinden, kan je gewoon de auto overschrijven op jou naam door middel van legitimatie. En als het mogelijk is, een uittreksel van de gemeente in het land waar je woont. Je moet het voertuig melden bij de RDW om uit te mogen voeren.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/naslagwerken_en_overige_informatie/overzicht_eu_landen_eva_landen/overzicht_eu_landen_eva_landen_cluster

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik zou ook even naar de RDW bellen met je vragen, ik weet zeker dat ze je kunnen helpen. Succes!