Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanner rijden we met zijn allen in een elektrische auto rond.

Hoe lang gaat het nog duren voordat de benzine slurpende auto bijna geheel vervangen is door elektrische en hybride (en alternatieve aandrijving) modellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
605
itsme
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/rond-jaar-rijden-auto-elektriciteit.2964
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet van plan om mijn nieuwe droomauto in te gaan leveren voor een elektrisch karretje. Heel idealistisch, heel zuinig maar ik hoef m niet..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gaan we nooit in een electrische auto rondrijden.

Accu's voor electrische auto's zijn zwaar, en kosten derhalve veel energie om te verplaatsen. Daarbij moet alle strom opgewekt worden, en zolang dat vooral via inefficiente wegen wordt geproduceert en getransporteerd is er te veel verlies van energie.

Zodra waterstof efficient kan worden opgeslagen & vrijgemaakt uit tanks (Wat nu ljkt te gebeuren, zie uitgebreide tests op Ijsland) zal H2 de brandstof van de toekomst worden.

Reken op 20, 25 jaar. Dan zijn de benzine prijzen genoeg gestegen om de ontwuikkeling interessant te maken (Met huidige stijgingen 5-10 jaar vanaf nu), en zijn er 10 jaar verkoop / opzet distributie punten geweest.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ter verduidelijking: 20 tot 25 jaar tot we een alternatieve auto rijden. Echter, die zal niet electrisch zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

elektrische auto's zijn slechter voor het millieu dan de benzine auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat de elektrische auto het echt gaat halen, ondanks het goede nieuws van vandaag. Zwaar, duur, en die batterijen (wat zat er in ? 8000 stuks ofzo? ) hebben niet het eeuweige leven. Sterker nog , bij intensief gebruik is het met een maand of wat wel over.

Persoonlijk zit ik meer te wachten op het persluchtautootje - dat indirect natuurlijk ook elektrisch is, maar op den duur het milieu veel minder zou moeten kunnen belasten. Vooral als je de benodigde energie milieuvriendelijk kunt gaan opwekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit... stroom is nog veel vervuilender en oneconomischer dan benzine...

Waarom snappen we dat niet? Is me een raadsel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik nooit! Zeker zolang ze geen electrische V8 motoren hebben.... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste 50 jaar nog niet tenzij er een tiental kerncentrales in Nederland gebouwd worden,en de stroomprijs veel lager word.tot doe tijd rijd ik lekker in mijn dieseltje (Zonder roetfilter ) rond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die DaddyRebel;

Vanwege de beperkte actieradius zullen 100% electrisch aangedreven auto's zich hooguit blijven beperken als vervoermiddel voor stads- en regionaal vervoer. En vergeet niet dat al die electriciteit ook door rokende centrales moet worden opgewekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding