Je betaald enkel over BPM over auto's wanneer je ze invoert, oldtimers zijn niet uitgezonderd. Wanneer je in Nederland een auto 2e hands koopt is de BPM al betaald.

Ook wanneer je een auto op grijs kenteken koopt en later op geel kenteken zet is de BPM al betaald.

BPM hoeft maar eenmalig betaald te worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je hem uit het buitenland haalt wel.
11 jaar geleden
Beste Broodjekaas, in Nederland is de BPM altijd verwerkt in de aankoopprijs van de auto. De BPM hoeft maar 1x betaald te worden bij de aankoop van de auto (nieuw).

Wat veel mensen doen, is het importeren van een auto uit bijvoorbeeld Duitsland. Voor deze auto's is geen BPM betaald, dus moet je alsnog BPM betalen bij invoer. Op dit BPM percentage kun je dan weer een groot gedeelte afschrijven, maar hiervoor kun je je beter laten adviseren door een specialist zoals Automotive import.

Ik hoop dat ik je vraag goed heb beantwoord.

gr. Marcel