Auto vervoeren naar buitenland zonder rijbewijs?

Heey ik heb een auto op internet gevonden bij een dealer 230 km van waar ik woon. Ik heb nog geen rijbewijs maar ik ben wel al bezig. Nu is mijn vraag hoe ik die auto in België ga krijgen? Wat ik wil doen is 1: de auto op naam van een vriend zetten en verzekeren, naar België rijden en dan de verzekering laten schorsen. 2: de auto met een trailer gaan ophalen, naar België vervoeren, en op eigen terrein zetten en eventueel laten schorsen indien nodig. Het 2de euvel: als het voertuig geschorst is moet hij dan wel zijn ingevoerd in België of kan hij met geschorst Nederlands kenteken op eigen terrein in België staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Wat verzekering betreft is er waarschijnlijk geen probleem. Zet de auto op je eigen naam, en verzeker hem. Van mijn eigen verzekering (OHRA) mag er gerust iemand anders (verzekerd) in rijden.
Wat vervoer betreft, je hebt vast wel iemand in de buurt de de auto wil ophalen.
Alleen weet ik niet hoe het zit met invoerrechten, BPM en kentekens.
In Nederland hebben we daarvoor de RDW (Rijksdienst voor het Wegvervoer). Misschien kun je daar informeren.
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
@Dennis043, je bent toch verplicht om je auto te verzekeren, ook al rij je er niet in (in NL in elk geval wel).
Je kunt je auto gewoon verzekeren, ook zonder rijbewijs. Geld is geld voor de verzekering. Alleen keren ze niets uit als erin gaat rijden, en je schade maakt.