Heb een auto van b.jr. 1996,nu bij vochtig weer buiten,beslaat de auto ook erg van binnen ,meer dan normaal.hoe kan ik dit oplossen?

vochtvreters er in leggen,vind ik ongezond,als je de verpakking er van leest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Helaas vertel je er niet bij welk merk en type auto het is.
Maar uit wat je schrijft lijkt mij dat je een lekkage hebt.
Als eerste zou ik onder de matten gaan voelen, dus het tapijt en ook de vloerbedekking in de koffer ruimte.
Als de vloerbedekking nat is dan heb je dus een lekkage dit kan van de deuren, kofferdeksel, ramen, open dak of brandschot (tussen motor en cabine) kunnen komen. Ook kan er een rubber dop uit de kofferbak bodem zijn en dan spat het regenwater op als je rijd. Dit kan een heel lastig probleem zijn omdat een lekkage vaak moeilijk te vinden is. Als het probleem een lekkage is, probeer dan uit te vinden waar het meeste water ligt en prbeer daar de lekkage te vinden (in de auto zitten en iemand met een tuinslang laten spuiten kan ook werken)
Als je geen natte vloerbedekking hebt dan is het dus gewoon condens vocht en dan moet je dus meer ventileren (kachel aan raampje een stukje open)
Te veel aan vocht in een auto kan voor een hoop problemen zorgen denk aan corrosie aan de binnen kant en elektrische storingen door corrosie op de elektrische contacten.
Vocht vreters tja, dat is nou niet het probleem verhelpen en ik zou niet lekker rijden met zo katte bak in de auto.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mijn auto beslaat op dit moment ook s,morgens,maar even de ventilatorkachel goed aanzetten ,en het vocht verdwijnt,dit doe ik meestal s,avonds net voor ik hem uitzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat dat zou helpen, weer iets geleerd +1
Ik heb hetzelfde probleem met een wagen uit 2006. Maar heb ook een watertank van 300 liter er achterin liggen. Dus vocht speelt weldegelijk een grote rol...

Wel 1 voordeel. Ik moet straks de ramen aan de binnenkant krabben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vochtvreters zijn niet ongezond, hoor.
Maar ook als je de auto droog krijgt, dat water komt er op een bepaalde manier in. Hij lekt. Dat kan van alles zijn, een deur- of een raamrubber, etc.
Dat moet je eerst zien te vinden, anders is het dweilen... ja precies!
AWM
14 jaar geleden
Had ik vroeger ook. Kon ik eerst aan de buitenkant krabben, en daarna nogmaals aan de binnenkant. Lagen er allemaal schijfjes ijs op het dashboard...

De enige oplossing: verwarming op max, lucht op de voorruit richten, en flink blowen (nee, jij niet).

Tijdens de eerste kilometer een ruitenwissertje binnen grijpbereik houden om tussendoor de nieuwe wasem weg te kunnen vegen.

Zonodig wat langer wachten totdat je wegrijdt. Voor je het weet zie je een fietser over het hoofd, zeker als je de hoek om rijdt en de zon op de voorruit schijnt. Dan liever wat meer uitlaatgassen in de straat.

Een sneller werkende oplossing is een airco te installeren, al is het maar de meest simpele versie. Maar voor een auto uit 1996 zou dat wel eens te duur kunnen zijn.
Cryofiel
14 jaar geleden
De enige manier om vocht uit een afgesloten ruimte te krijgen is met het raam open stoken ,dus raam op een kiertje verwarming voluit aan en rijden maar ,en dan is het natuurlijk wel van belang om te zorgen dat er niet direkt weer nieuw water binnen komt, een vochtvreter is inderdaad niet aan te raden omdat deze werken met hygroscopische zouten ,en als deze of het opgevangen water naast het bakje terechtkomt erg slecht is voor het metaal van je voertuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel beslagen ramen ontstaan dikwijls omdat je in deze "koude periode" vaak met ramen dicht blijft rijden. Jou (en medepassagiers) ademuitstoot laat juist dat extra vocht achter in de auto. Na gebruik en dus afkoelen van het interieur slaat het vocht weer neer op de koude oppervlakten. Tip, maak juist in deze periode de ruiten wat vaker en goed schoon met een normale, huishoudelijke ruitenreiniger. Laat altijd bij een rit(je) de kachel aanstaan (gewoon 1e stand) en eventjes met raampje op een kier open. Suc6