waarom wordt er geen foto gemaakt van een auto bij afgifte kenteken?(zie uitleg)

er is veel fraude in het kenteken land van auto's, diefstal e.d. Nu bedenk ik mij zo; als je nu bij aankoop van een voertuig de papieren plus een foto krijgt van de auto(uiteraard van het cassisnummer en foto met kenteken) en dit bij de apk telkens wordt gecontroleerd is er dan de kans op fraude minder??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Lijkt me niet dat het nut heeft. Het kenteken 'hangt' al aan het chassis nummer. Ik zie niet hoe een foto dan nog extra bijdraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De APK is een technische keuring. Tegenwoordig hoeft zelfs het kentekenbewijs niet meer gecontroleerd te worden. Alleen de gegevens van de RDW raadplegen, en dan technisch controleren. Papieren rompslomp hebben wij als keurmeesters al meer dan genoeg gehad.
Fraude opsporen is een taak van justitie, niet van monteurs.
jc54
12 jaar geleden
Met de huidige fotobewerktechnieken zal dit niet veel fraudeurs van bedrog weerhouden...