Mercedes valt uit wanneer die stationair draait. Wat is het probleem?

Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn Mercedes 280 SEL uit 1980.

Als de auto stationair draait, dan valt hij zomaar automatisch uit, aangezien ik de rotor ook vervangen heb, treedt het probleem nog steeds op.

Is er hier iets wat ik aan kan doen?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 14 minuten:
LPG G3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk zit er vuil in de benzineslang of in de sproeier. Dit belemmert dan het normale vermogen die een auto minimaal moet hebben om stationair te blijven draaien.

Als je dan weer gas geeft word er door de druk toch weer genoeg vermogen gecreeert om de motor te laten draaien en op te trekken.

Toegevoegd na 16 seconden:
Dit soort dingen ontstaan vaak door ouderdom.

Toegevoegd na 15 minuten:
LPG word ook geinjecteerd dmv een slang/pomp/spuitkop. Dus als daar vuil in zit klopt de verhouding niet meer.

Het kan ook zo zijn dat hij niet meer goed is afgestelt.
Het kabeltje van het pedaal naar de motor (die de lpg toevoer regelt) kan bijvoorbeeld verschoven zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandstoftoevoer en regelmatige ontsteking zijn belangrijk. Je hebt de rotor wel vervangen, maar wie zegt dat de bobine zelf niet de oorzaak is. Brandstofpomp moet misschien ook eens vernieuwd worden. Zoeken maar en gij zult vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kun je eraan doen:

1) Brandstof- en olieadditieven gebruiken. Bij oude motoren kan er een dusdanige vervuiling optreden, dat ze niet lekker meer lopen en dus gaan uitvallen bij stationair draaien
2) Is de dynamo misschien niet gewoon verrot? Je moet 14,5 volt meten als de wagen loopt. Misschien kan iemand wat gas geven en hem ongeveer op 2500 á 3000 toeren houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft niks aan je auto te vervangen, je hoeft alleen het stationair toerental wat te verhogen, is een regelvijs die aan de zijkant van je carburator zit,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is dat injectie bij mercedes en dus niet regelbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
280SEL is een injectie motor 6 cil lijn ^lr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja des te meer kun je het stationair toerental regelen !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg eens uit dan !
er zit geen stationair schroefje op een injectie.
gaat via luchtmassameter
ik denk aan drie dingen die het probleem kunnen veroorzaken,.
1 vanaf het gasstuk tot aan het inlaatspruitstuk op de motor kan een pakking lek zijn waardoor er valse lucht naar binnen word gezogen,dit kan je controleren door er met bv remmenreiniger of iets anders brandbaars aan de buiten kant tussen je gasstuk en inlaat op de motor te spuiten als de motor loopt,als je dan een verhoogd toerental waarneemt dan is er inderdaad lekkage.
2 volgens mij is een 280 een 6cil lijn motor,kan ook zijn dat je stappenmotor kapot is (zelf meegemaakt).
3 weet niet zeker of op een 80er katalysator zit(amerikaanse modellen in elk geval wel)maar daar heb ik eens gehad dat de aansluiting van de kabel van de lambda sonde gecorrodeerd was en daardoor ook heel beroerd liep,die kabel loopt onder het tapijt van de rechter voorstoel.

hoop dat je hier wat aan hebt!
succes ermee in elk geval

(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze motoren hebben op LPG wel eens last van backfire.
De aanslag van de klepel van de luchtmassameter verplaatst hierdoor zodat de 0 positie te hoog wordt met als gevolg problemen met stationair draaien. Je zult naar een MB specialist moeten om dit op te lossen.^lr