is het mogelijk een benzinetank te vervangen voor een grotere?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Mogelijk: misschien, is afhankelijk van de ruimte die er is rond de tank en hoe de bevestiging is.

Toegestaan:

Neen.

Het vergrote van de tank beïnvloed het rijgedrag van de auto, de auto voldoet dan niet meer aan de typegoedkeuring en mag dan niet de weg op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minkukels on the move. Zou leuk zijn als je die min toelicht.

Andere antwoorden (2)

Dat is zeer lastig. Tegenwoordig zijn (bijna) alle brandstoftanks van kunststof en helemaal naar de holle ruimte gevormd. Als het kan lukt het eigenlijk alleen maar als het type auto ook met een grotere tank is geleverd.

Mvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je vraag bedoeld is voor een tankstation kan het wel maar moet je eerst naar de gemeente om de benodigde vergunningen en ontheffingen te verkrijgen. Tevens kan het zijn dat hierdoor de huidige milieuvergunning komt te vervallen en je die opnieuw moet aanvragen naar de op dit moment geldende eisen.