BMW 320d heb een klein probleem en een vraag ?

BMW 320d elke x hoor ik een bonk geluid als ik optrek bij het schakelen ben naar garage geweest die zei dat het aan een rubber lag die bij de aandrijfas dicht bij zit en draag arm ofzo iets. heeft iemand dit ook mee gemaakt of gehoord of iets ?

2e vraag ,

beste touren die je kan maken in en uit de bebouwde kom met een bmw 320d .. ?

mvg,,

Sullo

PS: mocht dit eerder zijn geplaatst door me zelf sry daar voor ben net nieuw op de site weet nog niet veel van af in iedergeval al bedankt voor jullie hulp !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Het geluid: dan denk ik aan een motorsteun versleten, losgetrild of een combinatie daarvan.
Het beste aantal toeren is nul, dan slijt ie 't langzaamst :).
Enfin, of je nu binnen of buiten de bebouwde kom bent, dat maakt voor de motor niet zoveel uit. Gewoon rijden waarmee de auto het lekkerst aanvoelt, en da's waarschijnlijk zo minimaal rond de 1750 toeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owke, nou in iedergeval bedankt.
zag er idd ook uit of iets los zat want hij had met een grote sleutel iets opgetild en liet het weer vallen en hoorden het geluid dus zal wel aan dat versleten ding ligen dank u ! mvg, Sullo
Als het de motorsteun is dan moet je het kunnen zien aan dat het blok er scheef inhangt. Waar komt het geluid vandaan?? voor, achter links, rechts???? Wat heeft ie precies opgetild in de garage dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eey TDI , ja als je aan voorkant staat van de auto rechts achter in maar voor de wiel dus richting het midde , hij stond op de brug toen pakte die een staaf en daar mee tilde die iets op en liet het na beneden vallen en hoorde het geluidje toen . ja heb foto van het onderdeel kan ik je die maybe mailen ? mvg, sullo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp bij het linkerachterwiel.
Maar je mag idd wel een foto mailen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De klacht doet mij ook denken aan een kapotte motorsteun.
Maar als de motorsteun kapot is kun je dat niet altijd zien in stilstand. Ik had ooit een blok dat er netjes bij lag, maar bij optrekken met een klap omhoog kwam omdat het rubber van de steun doormidden was.
De motorsteun ondersteunt dus niet alleen naar beneden, maar trekt het blok ook op zijn plaats als het wil kantelen (bij optrekken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motorsteun toen met enige moeite zelf vervangen. Krik onder het blok, beetje omhoog, steun er tussen uit, andere steun erin. Maar dat was een Renault 5 uit 1980, dat blokje woog vast een stuk minder als een diesel uit een 320d...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Renault 5 is inderdaad wat anders dan een 320d en bij deze laatste zie je toch echt wel het blok er scheef in hangen als de motorsteun kapot is. daarbij hoor je meestal niet alleen een gebonk bij het optrekken maar ook hoor je het blok in de auto trillen als je constante snelheid rijdt en bij stationair draaien.
Het kunnen je draagrubbers zijn van je blok, dat klopt. maar zijn ze echt versleten of alleen wat "gekrompen" als het te erg is zal de garage echt wel advies geven ze te vervangen.

Toeren rond de 2000 denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk is het vanglager van de tussenas stuk.^lr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleer onder de auto de conditie van gemarkeerd onderdeel. De tussenas moet hierin 'strak' opgesloten zitten!