Hoe zet ik de lichten uit van mijn Volvo S50?

Ze gaan aan als ik ga rijden, ook als de zon volop schijnt.
Nutteloos en het kost me extra brandstof.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze vraag heb ik al eens beantwoord toevallig. He tvolgende zou moeten werken. - contact aan - lichtstakelaar op stand 1 (parkeerlicht) - grootlichthandel naar je toe halen en vasthouden - lichtschakelaar weer naar 0 schakelen - contact uit Inschakelen gaat op dezelfde wijze.

dat type ken ik niet; wel weet ik dat bij Volvo's altijd de verlichting brandt. Kan je volgens mij niet uitzetten

Uitzetten kan niet en zoveel extra benzine kost het nou ook weer niet dat je je daar zorgen over moet maken. Veel belangrijker is het dat je zichtbaar bent, zeker om deze tijd van het jaar (en zolang schijnt de zon niet in de herfst/winter).

Bronnen:
meer dan 20 jaar Volvo ervaring

Ik heb een Volvo 440 en daarvoor een 340 en had daarbij hetzelfde probleem. Bij de dealer hebben ze me de tip gegeven: je kunt één van de draden achterop de lichtschakelaar losnemen, daarna zal de verlichting gewoon alleen aan gaan als je de schakelaar op stads- of dimlicht zet. Welke draad het was weet ik niet meer zeker uit mijn hoofd, maar het was volgens mij een dikke bruine draad. Probeer gewoon even welke draad bij de S40 het juiste effect geeft. Succes!

Kijk even bij de tips op een oude GV, zie link

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/lampen-volv...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100