Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik de lichten uit van mijn Volvo S50?

Ze gaan aan als ik ga rijden, ook als de zon volop schijnt.
Nutteloos en het kost me extra brandstof.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
948
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volvo is zweeds en daar is het verplicht om met lichten aan te rijden er is een truc maar dat is niet een simpel knopje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soortgelijk vraag staat al in GV misschien vind je daar een antwoord op je vraag. http://www.goeievraag.nl/vraag/lampen-volvo-branden-continue-zet.165141
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat beetje brandstofverbruik.. Doe dan je airco uit, of je verwarming lager, zo veel verbruiken die lichten niet hoor.
Haal 10 meter eerder uw voet van het gas bij aankomend rood stoplicht en je hebt de kosten er uit.
Een auto is niet veel anders als een huis, mensen doen vaak panisch als er een lamp is blijven branden (à 40 Watt) maar weigeren een (extra) trui aan te doen en de kachel een graadje lager te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is eerder gesteld, en beantwoord (zie bron) Bronnen:
- http://www.goeievraag.nl/vraag/lampen-volvo-branden-continue-zet.165141
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet (Althans bij de v50 die hebben wij.)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze vraag heb ik al eens beantwoord toevallig.
He tvolgende zou moeten werken.


- contact aan
- lichtstakelaar op stand 1 (parkeerlicht)
- grootlichthandel naar je toe halen en vasthouden
- lichtschakelaar weer naar 0 schakelen
- contact uit

Inschakelen gaat op dezelfde wijze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit werkt inderdaad! in het kader van milieubesparing helpen alle kleine beetjes.

Andere antwoorden (4)

dat type ken ik niet; wel weet ik dat bij Volvo's altijd de verlichting brandt. Kan je volgens mij niet uitzetten
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Uitzetten kan niet en zoveel extra benzine kost het nou ook weer niet dat je je daar zorgen over moet maken. Veel belangrijker is het dat je zichtbaar bent, zeker om deze tijd van het jaar (en zolang schijnt de zon niet in de
herfst/winter).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Volvo 440 en daarvoor een 340 en had daarbij hetzelfde probleem.
Bij de dealer hebben ze me de tip gegeven: je kunt één van de draden achterop de lichtschakelaar losnemen, daarna zal de verlichting gewoon alleen aan gaan als je de schakelaar op stads- of dimlicht zet.
Welke draad het was weet ik niet meer zeker uit mijn hoofd, maar het was volgens mij een dikke bruine draad.
Probeer gewoon even welke draad bij de S40 het juiste effect geeft.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even bij de tips op een oude GV, zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding